2012 m. rugsėjo 26 d., trečiadienis

Moja ojczyzna

Moja ojczyzna to nie dzień wczorajszy. Moja ojczyzna to jutro. „Mała ojczyzna“ tak mogę nazwać swoją rodzinną miejscowość , czyli wieś Sakiszki.  Z tą miejscowością wiążą się wszystkie moje wspomnienia odkąd sięgam pamięcią. Tutaj się urodziłam i wychwałam. Mam tutaj duże grono koleżanek i kolegów. Wszystkie moje sprawy krążą  się wokół tej miejscowości. Ktoś może sobie pomyśleć, że to bardzo nudne, mieszkać w jednym miejscu, codziennie chodzić  tymi samymi ścieżkami, widzieć  te same twarze - wielka monotonia.  Ja tak nie uważam, to tak samo jakby żyć  we własnym raju, ze swoimi marzeniami, obyczajami i tradycjami. Codziennie wpatrywać  się w Wilię. Wciąż szukać wetchnienia u jej brzegu. Za żadne skarby nie chciałabym stąd odjeżdżać. Tutaj mam ulubione miejsce nad jeziorem Antowilskim, gdy mi smutno zawsze tam spaceruję. Mam dopiero 13 lat  i nie wiem jak się potoczy mój los. Możliwie wyjadę na studie do innego państwa  co robi  dziś wielu ludzi, ale mimo tego zawsze myślami będę tam gdzie są moje korzenie. Więc dziś, jutro i najbliższe dni z radością spędzam w mojej rodzinnej miejscowości, dlatego żebym potem  miałabym do czego powracać, co wspominać. Moja ojczyzna – słuszne okleślenie, dzięki jemu wiem gdzie jest moje miejsce na Ziemi.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą